PROJEKT NIEBIESKA PRZYSTAŃ
Podsumowaniem projektu „Niebieska Przystań”, który jest realizowany w ramach partnerstwa z Fundacją PZU jest organizacja akcji „Znam i Rozumiem”, której celem jest uzyskanie informacji ze środowiska lokalnego w zakresie potrzeb i komunikacji z osobami z niepełnosprawnościami.
Termin akcji „Znam i Rozumiem” : 23.01.2024 r. – 31.01.2024 r.
Ankiety skierowane są do osób pełnosprawnych.
Wypełnione ankiety proszę przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub dostarczyć do placówek prowadzonych przez FRWIM (Przedszkole „Majka” w Iławie, SP Byszwałd, SP Rumienica, SP Kamieniec, AZPO Fijewo), Hullo w Fijewie lub biura FRWIM w Iławie.
Bardzo dziękujemy za poświęcony czas na wypełnieniu ankiety.
Projekt „Niebieska Przystań”, jest realizowany w ramach partnerstwa z Fundacją PZU .
#Partner Fundacja PZU
Szanowni Państwo!
W bieżącym roku szkolnym tj. 2023/24 będzie kontynuowany "Program dla szkół”, który finansowany jest ze środków Unii Europejskiej przy współpracy z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa.
Celem programu jest utrwalenie dobrych nawyków żywieniowych oraz zachęcanie dzieci do codziennego spożywania owoców i warzyw, picia mleka i jego przetworów. W programie mogą uczestniczyć uczniowie klas I-V szkoły podstawowej, których rodzice/prawni opiekunowie wyrazili zgodę na udział.
W ramach programu dzieci z klas I-V będą otrzymywały:
owoce i warzywa:
w pierwszym semestrze: jabłka, gruszki, śliwki, marchewki, paprykę, pomidorki, kalarepę, soki
w drugim semestrze: jabłka, gruszki, truskawki, marchewki, rzodkiewki, pomidorki, kalarepę
mleko i produkty mleczne
W I i II semestrze dzieci będą otrzymywały: mleko, jogurty naturalne, kefiry naturalne, serki twarogowe.
Wyżej wymienione produkty będą udostępnione uczniom klas I-V przez okres 9 wybranych tygodni w każdym semestrze roku szkolnego, począwszy od 2 października 2023 roku. Odpowiednio, co najmniej 3 porcje w przypadku produktów owocowo-warzywnych lub, co najmniej 3 porcje w przypadku produktów mlecznych.
W skład jednej porcji owocowo- warzywnej otrzymanej przez dziecko wchodzi jeden produkt, tj. owoc lub warzywo. W skład jednej porcji mlecznej wchodzi jeden produkt, tj.: mleko lub produkt mleczny.
Zgodnie z regulaminem Programu w/w produkty muszą być spożywane na terenie szkoły podstawowej wyłącznie przez uprawnionych beneficjentów poza przerwami, w których dzieciom biorącym udział w programie wydawane są regularne posiłki.
Porcje owocowo - warzywne lub produkty mleczne będą wydawane na przerwach.
Dzięki programowi uczniowie będą mogli poznawać zabytki polskiej kultury i ślady działalności wybitnych Polaków na terenie Francji.
przelot samolotem rejsowym na trasie Polska - Paryż - Polska. W cenie biletu bagaż kabinowy do 10 kg oraz bagaż podręczny kabinowy tj. torebka lub mały plecak;
przejazd autokarem / busem podczas pobytu w Paryżu;
4 noclegi w hotelu 2* lub 3* na przedmieściach Paryża;
4 śniadania w hotelach w formie bufetu;
4 obiadokolacje w restauracjach w Paryżu z menu do wyboru;
bilety wstępu do zwiedzanych obiektów w Paryżu wg programu;
zwiedzanie obiektów muzealnych w Paryżu i Wersalu z przewodnikami w języku polskim;
zwiedzanie paryskich cmentarzy Montmartre oraz Pere Lachaise z przewodnikiem w j. polskim;
rejs statkiem po Sekwanie;
zwiedzanie Paryża z przewodnikiem;
przejazd komunikacją miejską w Paryżu lub lokalnym autokarem (w zależności od potrzeb);
zestawy słuchawkowe Tour Guide niezbędne podczas wycieczki;
wjazd na Wieżę Eiffla;
opieka doświadczonego pilota – przewodnika podczas całej wycieczki;
ubezpieczenie pakiet zagranica KL, NNW (z wyłączeniem chorób przewlekłych);
podatek VAT; ubezpieczenie TFG i TFP
WSPÓLNY PROJEKT IKEA - AZPO ZAKOŃCZONY SUKCESEM
AZPO REALIZUJE ERASMUS+
Z pierwszym dniem listopada 2022 roku AZPO wraz z partnerską szkołą chorwacką OŚ Barilović oraz niemiecką Stät. Gesamtschule Iserlohn, rozpoczęła dwuletni projekt Erasmus (Małe Partnerstwa) pod nazwą „Think globally, act locally" ("Myśl globalnie, działaj lokalnie”) o wartości 60 000 euro. Projekt przeznaczony jest dla uczniów od 13. do 16. roku życia
CEL PROJEKTU
ukierunkowanie edukacji i edukacji w kierunku zrównoważonej przyszłości z naciskiem na zmiany klimatyczne,
zwiększyć świadomość powagi zmian klimatycznych, których jesteśmy świadkami każdego dnia,
zachęcenie uczniów, nauczycieli, jak i mieszkańców lokalnej społeczności do aktywnego działania, aby świat stał się zdrowszy i piękniejszy.
NAD CZYM BĘDZIEMY PRACOWAĆ?
- środowisko i zmiany klimatu,
- nowe metody nauczania i podejścia do nauki,
- umiejętności i kompetencje cyfrowe,
PO CO TO ROBIMY?
- uświadomić sobie, jak ważna jest nauka o zmianach klimatycznych i ich wpływ na zrównoważone środowisko,
- zrozumieć przyczyny zmian klimatycznych,
- uświadomić sobie długofalowe konsekwencje zmian klimatycznych na skalę światową,
- podać przykłady jak aktywnie działać, aby spowolnić zmiany na poziomie lokalnym,
- wymienić pomysły z uczniami szkół partnerskich,
- przekazać swoją wiedzę i doświadczenie lokalnej społeczności
- zachęcać do poczucia odpowiedzialności za planetę, na której żyjemy,
- poprawić poziomu komunikacji w języku obcym,
- poprawić umiejętności ICT,
- zachęcić, a w przypadku AZPO doskonalić krytyczne myślenie,
- zachęcić do umiejętności rozwiązywania problemów.
CZAS TRWANIA PROJEKTU:
1 listopada 2022 r. - 31 listopada 2024 r.
MOTYWACJA DO ROZPOCZĘCIA PROJEKTU:
Pomimo tego, że walka ze zmianami klimatycznymi jest wszechobecna w mediach i dobrze reprezentowana w programach szkolnych wszystkich krajów partnerskich, zaobserwowano brak świadomości i brak wiedzy na temat wspomnianego problemu wśród uczniów. Fakt, że codziennie jesteśmy świadkami powagi wpływu zmian klimatycznych na nasze życie oraz wiedza, że możemy być ostatnimi pokoleniami, które mogą zareagować w porę, był motywacją do rozpoczęcia tego projektu, wszystko po to, by rozpocząć wychowywanie i zmuszając uczniów do działań wzmacniających naszą planetę, a tym samym naszą egzystencję.
JAK BĘDZIEMY DZIAŁAĆ?
1. aktywność: Zielony zespół (przewoźnik Chorwacja), listopad 2022.
2. aktywność: Homo climeum (przewoźnik Chorwacja), grudzień 2022. i stycznia 2023 r.
3. działalność: Nasz świat w 2050 roku (przewoźnik Polska), luty-kwiecień 2023.
4. aktywność: Działajmy (przewoźnik Niemcy), maj-październik 2023.
5. działalność: Wspólna odpowiedzialność (przewoźnik Polska), listopad 2023 r. - marzec 2024
6. aktywność: Myśl globalnie, działaj lokalnie (przewoźnik Niemcy), kwiecień-czerwiec 20
7. aktywność: Przyszłość w naszych rękach (przewoźnik Chorwacja), wrzesień i październik 2024
KORZYŚCI ZE WSPÓŁPRACY MIĘDZYNARODOWEJ
- wymiana doświadczeń, metod i podejść do nauczania
- natychmiastowy kontakt z przedstawicielami innych narodów i kultur
- podnoszenie kompetencji językowych
- zachęcanie do pracy zespołowej i współpracyZ pierwszym dniem listopada 2022 roku AZPO wraz z partnerską szkołą chorwacką OŚ Barilović oraz niemiecką Stät. Gesamtschule Iserlohn, rozpoczęła dwuletni projekt Erasmus (Małe Partnerstwa) pod nazwą „Think globally, act locally" ("Myśl globalnie, działaj lokalnie”) o wartości 60 000 euro. Projekt przeznaczony jest dla uczniów od 13. do 16. roku życia
Projekt „PatrioTYzm. Zmieniasz Polskę.” Dla LICEUM
????????????????????????
KLUB JAGIELLOŃSKI z projektem Akademia Nowoczesnego Patriotyzmu w AZPO.